Sports

PERLU KE?

 

Kalau cakap pasal bola , mesti tiket habis dijual especially perlawanan Johor VS Perak/Kedah. Stadium mesti penuh sampai ada yang terpakse berdiri disebabkan jualan tiket yang melebihi . Tiket memang habis laku but apa yang aku nak sampaikan disini bukan pasal tiket tetapi tingkah laku seorang manusia sebagai penyokong tegar bola sepak . Korang perasan tak setiap kali perlawanan bola sepak tak kira main di Stadium Larkin or di mana saje, lepas habis perlawanan mesti ada perbalahan antara penyokong-penyokong akibat tidak berpuas hati . Orang lain pun tegar dengan bola sepak tapi takde lah sampai nak gaduh luar atau dalam stadium ke apa sampai nak baling mercun bagai , baling batu semua .Hidup ni kena lah bermasyarakat . Lagi pun kita datang as penyokong je kan . That its , takpayah sampai bawa keluar stadium sebab tak puas hati ke apa. Adat permainan lah ada kalah ada menang . Kadang kala kita dok di atas , kadang kala kita dok di bawah . Itu lumrah . So , korang kena lah terima hakikatnya . Mungkin rezeki bukan berpihak kepada korang . kan? So , apa apa lepas ni kalau ada perlawanan bola sepak tak kira lah lawan mana mana pun harap benda ni tak jadi lah . Aku taktau lah kenapa Johor jadi tumpuan utama . Datang stadium nak tgk bola tgk je bola lepas tu balik takyah lah nak gaduh gaduh ke apa . Buang masa korang je . Kita hidup kena chill2 k .

 159 Total Page Views,  1 Views Today

Related Articles

Leave a Reply

Back to top button