Economics

TNB makan duit rakyat ke????

 

        Mesti semua tanya kan apa maksud KWTBB sampai makan duit rakyat ? Kenapa TNB makan duit rakyat untuk caj KWTBB sebanyak 1.6% ? Banyak tu bukan sikit . Setiap bill bulanan mesti ada kena caj KWTBB . Apa benda tu ? Asal sampai nak kena caj banyak sangat ? Motif ? Caj KWTBB lah , GST lagi zaman sekarang ni banyak pakai duit maa . Boleh aku tahu kemana duit semua tu disalurkan ? Apa fungsi kutipan duit dari rakyat untuk caj KWTBB ? Sila perjelaskan secara detail . Semua rakyat bersuara kemana duit kami semua disalurkan atas caj KWTBB tu ? Apa yang cuba dilakukan oleh TNB sebenarnya ? Adakah ni semua salah TNB atau ada disebaliknya ? Bil bulanan yang digunakan oleh rakyat pun dah terlalu banyak untuk dibayar tambah pulak dengan caj KWTBB . Pening rakyat dengan zaman sekarang ni . Semua kerajaan nak makan duit rakyat . Lepas ni apa pulak akan di caj untuk makan duit rakyat ? Rakyat bersuara tapi rakyat masih mematuhi undang2 untuk bayar duit KWTBB tu . Cuba kalau ada rakyat yang membantah . Apa pihak kerajaan akan buat ? Sebelum makan duit rakyat harap mintak diperjelaskan terlebih dahulu baru rakyat faham oh KWTBB ni untuk tolong generasi akan datang ke apa . Tak semua rakyat berfikiran sama . Ada yang berfikiran negetif , ada yang fikir positif sebelum ni menjadi masalah besar untuk rakyat terang kan kepada seluruh Malaysia apa tujuan sebenar KWTBB ni kalau bukan untuk makan duit rakyat . Harap Maklum ……..

 488 Total Page Views,  1 Views Today

Related Articles

Leave a Reply

Back to top button